Que es pot esperar de un món o societat, des de el meu punt de veure, on majoritàriament sols es valora tot el que sigui físic o material, i la resta tot es qüestiona i queda en un per què o per què serveix?.
Tot i que, bo soc jo també qüestionant moltes coses, afortunadament encara queden joves i professors, que, en un món tecnològic del segle XXI on pareix que ens mesurem per qui té el mòbil més gran i qui està més al corrent del que hi passa, sinònim de qui hi perd més el temps, (sempre em poden intentar convèncer de la seva “necessitat”), encara hi ha gent que promou el pensar, reflexionar, raonar, comunicar, expressar unes idees i uns ideals mitjançant unes paraules escrites com es feia antigament.
I una d’aquestes activitats son els Jocs Florals escolars de Catalunya adreçada als alumnes dels centres d’educació primària i secundària, i en que es valoren i es premien els millors treballs literaris i modernament també audiovisual, i on, l’origen dels mateixos es remunta a temps passats en que concorrien trobadors i poetes.
Actualment es convoquen també amb l’objectiu de potenciar i estimular l’expressió i producció escrita i fomentar una tradició cultural pròpia i arrelada al país, i gracies a la voluntat i feina d’alguns alumnes i professors.
I tot i que com he dit al principi, molts qüestionaran el per què i per què serveix, i possiblement no serveixi de molt, sols pel mero fet de participar ja demostra un interès, una voluntat i un valor inqüestionables, i ja no és qualsevol cosa, i si a sobre es pot arribar a ser escollit “finalista” i estar entre els “millors” de tot Catalunya, ja és una GRAN cosa.
Com sempre, amb tota la modèstia i admiració, moltes felicitats a tots i cada un dels participants, i als seus professors, sense els quals, sense la seva ajuda i “ensenyaments” tampoc seria possible.